Vrijwillige inzet
Aanwezigheid belastingspreekuur 2024
Inwoners van Weert en Nederweert die geen lid zijn van een Vakbond kunnen terecht bij het Servicepunt Belastingen en Toeslagen van Punt Welzijn voor het invullen van de belastingaangifte 2023. Het aanbod is bedoeld voor inwoners met een inkomen op of rond het sociaal minimum.
Voor het maken van een afspraak kun je terecht op maandag 22 januari, 5 en 19 februari, 4 en 18 maart, 8 en 22 april, 6 en 27 mei, 10 en 24 juni, 2, 16 en 30 september, 14 en 28 oktober, 11 en 25 november en 9 december, tussen 10.00 en 12.00 uur. Tijdens deze belastingspreekuren wordt bekeken of je in aanmerking komt voor het invullen van de aangifte en wordt er een afspraak gemaakt voor het invulmoment.
Sinds vorig jaar werkt het Servicepunt Belastingen en Toeslagen met een eHerkenning. Met deze eHerkenning kun je eenvoudig en veilig inloggen bij de belastingdienst en geef je alleen de persoon die je machtigt toestemming om met jou je belastingaangifte in te vullen. Hiervoor kan door de vrijwilligers naar je geboortedatum en BSN worden gevraagd.
De invuldagen zijn op de vrijdagmiddagen 8 en 22 maart, 12 en 26 april, 10 en 24 mei, 21 juni, 13 september, 18 oktober, 15 november en 13 december vanaf 13.00 uur.
De kosten van de aangifte inclusief (eventuele) vervolgafspraak zijn 15 euro voor één persoon/één jaargang en 20 euro voor fiscaal partners/één jaargang.
Het Belastingspreekuur vindt plaats bij Punt Welzijn, Beekstraat 54, in Weert. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Punt Welzijn via telefoonnummer 0495-697900. Een afspraak kun je maken door binnen te lopen bij het spreekuur op de maandagochtend tussen 10.00u – 12.00u. Belangrijk is om je DigiD, identiteitsbewijs en eventueel dat van je partner mee te nemen.
Locatie
BeekCwartier, Beekstraat 54, ruimte 130